2 februari 2023

[update] Avond eten smeult nog, bewoners krijgen ademhalingsproblemen

Update – Het was geen barbecue zoals eerdere berichtgeving, maar was die avond gekookt wat nog na smeulde. Daardoor kregen de bewoners ademhalingsproblemen.

Hoorn – Twee mensen zijn in de nacht van maandag op dinsdag naar het ziekenhuis gebracht in Hoorn nadat ze in hun woning aan de Plutonica de barbecue hadden aangestoken zo melde andere nieuwswebsites. Even later bleek dat onjuist te zijn, maar kregen de mensen ademhalingsproblemen door een gerecht wat nog aan het smeulen was.

Een van de bewoners kreeg last van ademhaling problemen, waarop de ambulance werd gebeld.

De brandweer heeft metingen gedaan en vervolgens geventileerd.

Geef een reactie