Keukenbrand in Hoorn, bewoner gered via balkon

Hoorn – Een bewoner van een huis aan de Nieuwendoorngracht is in de nacht van zaterdag op zondag rond 2:30 door de brandweer van zijn balkon gehaald nadat zijn keuken in brand stond.

De vlammen sloegen het huis uit nadat er brand was ontstaan in de keuken. Hoe de brand ontstond, is niet bekend. Door middel van een hoogwerker werd de bewoner van het balkon bevrijd. Het slachtoffer werd per ambulance naar het ziekenhuis gebracht omdat hij rook had ingeademd.

Ook drie katten en een hond waren in het pand aanwezig. Twee katten zijn overleden bij de brand. De hond en andere kat werden door de dierenambulance opgevangen.

Door de snelle inzet van de brandweer kon zij voorkomen dat de brand over sloeg naar naast gelegen woningen. Wel hadden de woningen rookontwikkeling opgelopen.

Foto: Archief

Reacties